معرفی روستای پهمدان

۴ روستای بهم چسبیده که شامل بالا محله پهمدان ، میان محله پهمدان ، قاضی محله پهمدان و پایین محله پهمدان می باشد را پهمدان می نامند .  

از روستاهای اطراف آن می توان به صدا پشته ، پایین محله رودبنه ، سادات محله امامده ، چاف ، اکبر آباد و ایشکاء اشاره کرد .  

روستای زیبای من ، بالا محله پهمدان از توابع شهرستان لاهیجان که در ۱۰ کیلومتری این شهر و از سوی دیگر در ۲۰ کیلومتری دریای خزر (‌دستک) قرار داد .  

 دست رسی به روستای من از مسیرهای :

لاهیجان - شهر رودبنه - بلوار دکتر حشمت - پایین محله رودبنه - بالامحله پهمدان 

لاهیجان - شهر رودبنه -  بلوار دکتر حشمت - پل شهید شهریار احمد دوست - صدا پشته - بالامحله پهمدان

 با ورود به روستای بالامحله پهمدان از مسیر اصلی که منتهی به روستای پایین محله رودبنه می باشد ساختمان بزرگی وجود دارد که مالک آن آقای بهزاد مقدسی است . این ساختمان یک تالار بزرگ است که در آن جشنهای عقد و عروسی برگزار می شود . با فاصله کمی از این ساختمان زمین ورزشی و پل فلزی شهدا که  محل عبور و مرور بیشتر مردم روستای من و همچنین روستاهای اطراف ،قرار دارد .  

 در ادامه این خیابان به دو راهی می رسید که سمت راست آن بازارچه ای متشکل از چندین مغازه کنار هم چسبیده که مایحتاج روزانه مردم از جمله وسایل خوراکی و میوه تربار را فراهم می کند، وجود سوپر مارکت ، نانوایی ، آرایشگاه ، کارخانه برنج کوبی ، درمانگاه ، آژانس کرایه اتومبیل ، قهوه خانه ، و . . . رونق خوبی به این بازار داده است.  چند کوچه بن بست نیز در این بازار وجود دارد که دست رسی به خانه های مسکونی است . 

 با ادامه این خیابان به ابتدای روستای همسایه میان محله پهمدان میرسیم . در مسیر بقعه متبرکه آقا سید حسین وجود دارد که زیارتگاه تمامی مردم منطقه می باشد .  

 سمت چپ دو راهی ورود به مرکز روستای بالامحله پهمدان ، البته با گذشتن از خیابانی که کارخانه چوب بری و برنج کوبی برادران صدر ممتاز و کتابخانه محله و مسجد بزرگی با نام مسجد سیدالشهدا که تقریبا در مرکز روستا قرار دارد ، میرسیم .در حیاط این مسجد آرامگاه شهدا و همچنین مردگان این روستا دفن شده اند .  

 دو راهی که خیابان سمت چپ با نام خیابان شهید اسماعیل حسن دوست می باشد دست رسی به خانه های مسکونی و سمت راست به بازارچه دیگری که شامل چند مغازه از جمله نانوایی ، سوپر مارکت ، آژانس کرایه اتومبیل ، کارخانه برنج کوبی یادگار پدر (برادران نیکخو) و . . . می باشد . این خیابان متصل به خیابان شهید غلام علیپور تا روستای همسایه صداپشته ادامه دارد و همچنین خیابانی با نام شهید شعبان آقایی در سمت چپ می باشد که دست رسی منازل مسکونی روستاست .    

 

روستـای زیبای مـن بـالا محله پهمدان دارای جمعیت حـدود 1000 نفـر و 265 خـانـوار است کــه بـزرگتـر از محله های دیگر می باشد . این نقشه توسط اینجانب  تهیه شده و مقصود از آن نمایش جغرافیای بالا محله پهمدان می باشد و از مقیاس اندازه گیری استفاده نشده است .  

 

نظرات 15 + ارسال نظر
مهدیه 1390/10/06 ساعت 01:18 ب.ظ

این که پهمدان خودمونههههههههههههه
من لاهیجانی هستم

بهروز فروتن اکبرابادی 1391/02/08 ساعت 02:36 ب.ظ

باتشکرازشماکه جهت شناخت روستاهائ لاهیجان زحمت فراوان کشیداید .با تشکر .

خواهش میکنم
بابت حضورتان تشکر فراوان دارم .

حامد درویش پهمدانی 1391/06/07 ساعت 08:55 ب.ظ

عالی بود.ممنون از این همه زحمت

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما مدیر محترم وبلاگ پهمدان
وبلاگ شما زیبا است در صورت تمایل تبادل لینک کنیم تا بهتر دو روستا را به خوانندگان معرفی نماییم.
با ارزوی موفقیت

سلام
آقای رضایی ممنونم از اینکه وقت گذاشتید و به وبلاگم سر زدین .

شبگرد 1391/08/21 ساعت 02:39 ب.ظ http://khateratekhane.blogsky.com

سلام مجید جان
اطلاعات کاملی بود
ولی حیف که این نقشه لود نمیشه

سلام
مجدد دانلود شد و در وبلاگ گذاشتم امیدوارم بتوانی ببینی

امیر خیرخواه 1391/10/10 ساعت 01:21 ب.ظ

با سلام به دوست عزیزم منم یه پهمدانی هستم اما ایکاش بیشتر فرصت می گذاشتید از محله های دیگر هم نقشه و مشخصات تو وبلاگتون میگذاشتید و اگه میتونستید خبر های به روز از پهمدان تو وبلاگتون میگذاشتید هم خوب بود اگه خواستید میتونید تو کمک ما هم حساب باز کنید

سلام
ممنونم ازت که وقت گذاشتید و به وبلاگتان سر زدید
بله حتما نسبت به اینکه از دیگر محله ها هم مطلب بگذارم این کار را میکنم و در صورت نیاز از شما کمک میگیرم .

بهادر ابراهیم پور پهمدان 1391/12/10 ساعت 12:13 ق.ظ

جریان کدو چیه؟

سلام
والا بی خبرم

مینا 1391/12/17 ساعت 05:23 ب.ظ

سلام-منم پهمدانی ام

سلام وبآگ زیبای داری موفق باشی

سلام
ممنونم

هادی صفایی 1392/02/31 ساعت 11:23 ق.ظ

سلام من هادی صفایی هستم مایکی از مرزنشینان اکبراباد هستیم از این که زحمت کشیدین درمورد این روستا نوشتین ممنون بدر بزرگ مرحوم من درکنار بقعه ی اقاامیر مسعود به نام عیسی صفایی دفن میباشد

مینا 1392/03/06 ساعت 10:37 ق.ظ http://www.mina-7392.blogfa.com

اصلا پهمدان هم بهشتیه واسه خودش

الهه 1392/05/14 ساعت 12:04 ب.ظ http://www.2437.blogfa.com

نگفتی اون بقعه برا کجا پهمدانه؟؟؟

سلام
بقعه آقا شیخ ملا حسن رو میگی ؟
از خیابان شهید آقای که رفتی پایین به خانه مسعود قربانی رسیدی کوچه خاکی طرف مزرعه سمت راست رو چند 100 متری بری پایین میرسی به بقعه .

jafari mahmud 1392/06/17 ساعت 04:26 ب.ظ

جناب آقای حاج مجید خان درویشی
با سلام
احترما بنده بچه روستای میان محله پهمدان هستم این طور هم که می گویید نیست که فقط از نام پهمدان به روستای بالا محله پرداخته اید پهمدان متشکل شده از چهار روستا که اسم آن را پهمدان نامیده اند لذا خواهشمند است در توصیفات خود از روستاهای دیگر هم بیشتر توضیح داده تا پهمدان بیشتر برای مردم جا بیفتد .
مثلا همان میان محله خودش دارای مکان زیارتی می باشد که در آن منطقه همه به آن اعتقاد دارند .

جناب آقای جعفری عزیز سلام
از اینکه وقت گذاشتید و بهم سر زدین ممنونم و خوشحال از اینکه پیغام گذاشتید . خودم هم تو فکر اینکه درباره دیگر محله های پهمدان مطالب تهیه و به انتشار برسونم هستم و بودم ولی احساسم نسبت به اینکه هنوز در اول راهم و خیلی مطلب هست که درباره بالامحله ننوشته ام و بعد شروعی به دیگر محله ها داشته باشم . امیدوارم خدا یاری کند و هر چه زودتر این اتفاق بیفتد . بازم از شما تشکر میکنم که بهم سر زدید .

میرخوشخو 1393/04/01 ساعت 01:23 ب.ظ http://mirkhoshkho.blogfa.com

آقا سلام این ماجرای تفکیک ایالات متحده پهمدان که جدیدن سر زبان ها افتاده چیه ؟ نظر من اینه که کلیه بچه های وبلاگ نویس در کنار کار شخصیه وبلاگ نویسی یک وبلاگ با نام : انگلیسی نمیشه نوشت ( یو اس پی دات ) راه اندازی کنیم و از همه دعوت رسمی به عمل بیاد برای همکاری و در داخل مناطق مختلف هم یه برگه چسبونده بشه برای رسمی تر کردن این وبلاگ که البته تاثیر بسیار زیادی برای اتحاد هرچه بیشتر دوستان داره .

سلام برادر بزرگوار
راستش را بخواهی چیزی درباره این تقسیمات نشنیدم و چیزی که پنهان کردنی نیست این درگیری که چندین سال بین اساتید و علما محله ها وجود داره . این روزها یه خورده سرم شلوغ و باید ببخشی که پیغامتون رو دیر جواب دادم واقعا سخته مدیریت و به روز رسانی وبلاگی با این وسعتی که میفرمایید و همچنین در نظر داشته باشید خیلی ها با این جور مسائل میونه خوبی ندارند . با این حال فکر خوبی هست . خوشحال شدم از اینکه بهم سر زدی و در مورد پست های که گذاشتم نظر خودتون رو دادین .

محمد 1394/03/24 ساعت 04:00 ب.ظ

با سلام و تشکر از زحماتتون - نظرم اینه که یه اطلاعات جامع و کلی از مجموعه پهمدان بزارید- بعد بصورت ویژه به محلتون بپردازید اینجوری رضایت بیشتری دربر داره

سلام
حتما
در آینده نزدیک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد