محرم سال 93

امسال محرم با اینکه هوای سردِ پاییزی با روزهای بارانی همراه شده بود اما از شور و شوق مردم برای عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش چیزی کم نشد هیچ ؛ و چه بسیار با شکوه برگزار گردید . همان طور که قبلا در پست های گذشته درباره محرم نیز اشاره نمودم اینجا در روستای من اهالی محل در دهه اول محرم مجمعه هایی از غذاهای مختلف تهیه و در مسجد جمع آوری می نمایند و در ساعتی مشخص بعد از سخنرانی روحانی محل صرف می شود .


مجمعه ای که مادرم  تهیه نمود

مجمعه های اهالی بالا محله پهمدان که در مسجد جمع آوری شده 

پذیرایی از اهالی محل

و در آخر هم مجمعه گردانها شام خود را صرف می کنند


در روستای من در روز سوم شهادت امام حسین (ع) از محله های اطراف روستایمان دعوت می شود تا با حضور هیئت عزاداری به روستای ما بیایند و بعد از عزاداریشان که معمولا بصورت زنجیرزنی و یا سینه زنی است نهارشان را نیز در مسجد سید الشهدای بالامحله پهمدان میل نمایند .

از چند روز قبل همه در تکاپوی برگزاری این مراسم هستند بعضی ها در حال تمیز کردن و شستشوی حیاط مسجد - جارو کردن داخل مسجد - نصب پرچم ها و پلاکارد و بعضی ها هم مامور دریافت نذورات مردم روستا می باشند.

روز پنج شنبه پانزدهم آبان سومین روز شهادت سالار شهیدان می باشد در این روز اهالی محل و عزادارن شش روستای همجوار که دعوت شده بودند به محل ما آمدن و چه عزاداری با شکوهی را رقم زدند . در زیر عکسهای از مراسم را مشاهده فرمایید :


تصاویری که مشاهده کردید نتیجه زحمات دوست عزیزم میثم قربانی می باشد . از ایشان قدردانی می نمایم . 

عزاداری قبول حق