فعالیت های بالا محله پهمدان درکمک رسانی به زلزله زدگان آذربایجان

سلام ، بزارید با این شعر شروع کنم که  

 

               بنـی آدم اعضـای یکـدیگـرنـد                   که در آفرینش ز یک گوهرند  

               چو عضوی به درد آورد روزگار                   دگـر عضـو هـا را نمـانـد قرار    

 

زلزله این بار به آذربایجان آمد و مردم عزیز آذری زبان کشورمان را به خاک و خون کشید .  

این زلزله ۶.۲ ریشتری آذربایجان را لرزاند و بسیاری از هم وطنانمان در این حادثه دلخراش جان باختند . از این طریق تسلیت خود و هم روستایی هایم را به تمام بازماندگان و مردم ایران اعلام میدارم .  

زلزله برای گیلانی ها آشناست چون بزرگترین و مخرب ترین زلزله تاریخ ایران در سال ۶۹ در رودبار و منجیل آمد . زلزله رودبار تمام خانه ها را ویران کرد و ۳۵.۰۰۰ نفر قربانی گرفت . یادم نمی رود جاده ها دهان باز کرده بودند و خیلی از خانه های روستای من نیز خراب شدن .  

سالها از این اتفاق می گذرد ولی خاطرات تلخ همیشه با یک اتفاق دیگر همچون زلزله در فارس ، بم و این بار شهرستان ورزقان زنده می شود . در جریان این حادثه مردم روستای من هم در جهت کمک به مردم زلزله زده دست بکار شدند و در روز عید فطر کمک های نقدی و غیر نقدی خود را در مسجد سید الشهدای بالا محله پهمدان جمع آوری کردند . کار جمع آوری کمکها  توسط آقایان نصراله محبوب ،  مجید زمانی ، مجید قاسمی و حمید نیکخو انجام پذیرفت.  

طبق اطلاعاتی که گرفتم در یک روز یک تن و نیم برنج و مبالغی وجه نقد جمع آوری گردید که با آن انواع کنسرو از جمله تن ماهی، قرمه سبزی، لوبیا و ... به همراه آب معدنی و نوشابه و همچنین پتو خریداری گردید و همان شب آقایان مجید زمانی ، مجید قاسمی و حمید نیکخو با وسیله شخصی به طرف مناطق زلزله زده حرکت کردند . طی صحبتی که با آقای مجید قاسمی داشتم بیان داشت ۸ الی ۹ ساعت مسافرت شبانه داشتند تا به منطقه مذکور برسند و سپس وسایل را بین مردم ، چادر به چادر تقسیم کرده اند.  

در این باره با آقای مجید زمانی هم صحبتی داشتم  که  او اعلام آمادگی خود را برای جمع آوری مرحله دوم کمکها اعلام داشت و گفت با در نظر گرفتن فصل سرما جمع آوری لباس و وسایل گرمایشی را در نظر دارد .    

 

همه ما دست در دست هم می دهیم و کمکهایی هر چند کم را برای مردم هموطن آذربایجانی تقدیم می داریم .